Home > Web Analytics, WebAnalytics > 14 Web Analytics bedrijven: Unieke voordelen

14 Web Analytics bedrijven: Unieke voordelen

oktober 30th, 2006

Avinash heeft op de Emetrics summit twee vragen aan een 14-tal Web Analytics leveranciers gesteld:

Question # 1: Unique: What is the most unique thing about your company / solution compared to all other competitor solutions out there?

Question # 2: Unique Feature: Is there a feature in your product that differentiates you from your competitors? Perhaps a report, a metric or a feature?

Lees de antwoorden op zijn blog. Wat mij opviel is dat het uniek zijn nogal tegenvalt. Veel leveranciers vinden dat ze uniek zijn met een bepaalde oplossing, terwijl anderen die ook eigenlijk hebben. Verder zijn de antwoorden veelal technisch gericht. Zie nergens iemand die het bijvoorbeeld heeft over ‘een goede partner zijn voor het bedrijf’ door een bedrijf te helpen om online doelstellingen te behalen.

Wat mij betreft is een tool slechts voor 50% (of minder) verantwoordelijk voor het ‘succes’ van een Web Analytics oplossing binnen een bedrijf. Als je niet wordt geholpen en de tool wordt niet geadopteerd door alle soorten gebruikers dan worden statistieken niet gebruikt om te optimaliseren en mist een WA tool zijn doel. Helaas gebeurt dat nog (te) vaak in de markt.

Categories: Web Analytics, WebAnalytics Tags:
Comments are closed.