Home > WAA, Web Analytics, WebAnalytics > De nieuwe 26 standaard Web Analytics metrics van de WAA

De nieuwe 26 standaard Web Analytics metrics van de WAA

augustus 24th, 2007

waa-logoPageviews, visits en visitors. Iedereen in de WA branche weet onderhand wel wat daarmee bedoelt wordt, of niet? In de praktijk blijkt toch dat veel gebruikers van WA tools er moeite mee hebben om een exacte definitie te geven.

De WAA (je-weet-wel de Web Analytics Association) heeft al een tijdje definities voor de belangrijkste WA termen opgesteld. Sinds gisteren zijn ze met een nieuwe lijst met definities gekomen. Ik heb de metrics in een Excel gezet.

overzicht 26 metrics

Er staan geen schokkende nieuwe metrics bij, het is veelal een verduidelijking van bestaande metrics. De metrics zijn in drie types verdeeld, namelijk ‘counts’, ‘ratio’s’ en ‘KPI’s’. In het document wordt dit verder uiteengezet.

Interessant om door te nemen? Zeker weten, want deze begrippen vormen de basis van wat een Web Analytics practitioner en expert moet weten en gebruiken om een heldere uitleg aan de cijfers te kunnen geven.

Natuurlijk hebben ze ook aan de kenners gevraagd wat ze van dit document vinden. Avinash, WAA board member en auteur van “Web Analytics: An Hour A Day.” zegt: “The hard work and dedication from the WAA, the participation from the analytics community and the resulting 26 definitions are truly a sign of the maturity of the industry. The market for analytics tools is booming and, with increased interest from all areas of online marketing, these standards benefit both the users and practitioners and will only accelerate the advancement of the analytics industry.”

Download hier de nieuwe definitielijst van de 26 metrics in PDF. Andere posts over dit onderwerp op Marketingfacts en blog van Avinash.

Categories: WAA, Web Analytics, WebAnalytics Tags:
  1. No comments yet.
Comments are closed.