Home > Omniture > Zoveelste overname in Web Analytics branche

Zoveelste overname in Web Analytics branche

september 10th, 2007

logo-omnitureDe consolidatie in de branche gaat door. Omniture heeft vorige week bekend gemaakt dat ze Offermatica overnemen, een van de grotere partijen op het gebied van A/B Testing en Multivariate Testing. Klik hier voor meer informatie over de overname.

“The acquisition is a key part of Omniture’s strategy to deliver the most comprehensive solution for optimizing online business. Offermatica leverages Omniture’s recent acquisition of Touch Clarity as the two are highly complementary and together address the spectrum from A/B testing and multivariate testing to behavioral targeting.”

Categories: Omniture Tags:
  1. Jan
    oktober 17th, 2007 at 12:12 | #1

    Ik denk dat er 2 manieren zijn om de omzet door een website gegenereerd (online ecommerce of off line leads) de hoogte in te brengen.
    1. Maak de vijver groter : meer trafiek naar de site.
    2. Vang meer vissen : focus op de conversie ratio’s

    Bij 1 heb je vooral de Googles Adwords en Banners die heel terecht goed scoren maar bij 2 is de situatie heel wat minder duidelijk. Omniture lijkt tools te hebben om conversie te verhogen maar is dit wel zo ? Voor mij lijkt al die BT en A/B testing een achterhoede gevecht. Het grote verschil wordt gemaakt door meerdere intereactie mogelijkheden zoals forms, call back, chat, sms te koppelen aan click behavior. Live Person (www.liveperson.com) en Instant Service (www.instantservice.com) zijn een goede stap in de goed richting. Maar ik denk de tool voor de toekomst is Netmining (www.netmining.com). Dat is een Omniture (de brains van een verkoper) met een resem interacties (de tong van verkoper). Beide gaan hand in hand … nu nog wachten tot Omniture dit ziet.

  2. oktober 17th, 2007 at 20:03 | #2

    Jan, bedankt voor je visie. Heb jij nog wat meer achtergrond informatie over Netmining (wat ze anders/beter doen dan andere BT bedrijven zoals Touch Clarity)?

  3. John
    november 29th, 2007 at 15:24 | #3

    Ik denk dat Netmining vooral CRM driven is. Customer centric ipv website centric. Ik weet niet of hun BT engine zo spectaculair anders is dan die van Aggregate Knowledge of TouchClarity. Maar dat is niet zo belangrijk. Belangrijk is wat ermee gedaan wordt (kijk maar naar hun client list). Netmining gebruikt BT om sales leads te detecteren en dat vraagt een andere manier van denken (skills) dan bv advertentie op de juiste manier te tonen. Vragen als hoe krijg je je leads snel bij je sales force, hoe krijg je feedback, hoe motiveer je sales om die “damn” webleads op te volgen, hoe meet je likelihood to buy, welke interactie (form, chat, sms, call back, movie, …) doe je op welk moment, wanneer gaat iets naar een call center wanneer doe je nurtering via emailmarketing … allemaal pure sales vragen die functionaliteiten vergen die andere BT tools niet hebben. http://blog.netmining.com/

  4. november 30th, 2007 at 15:07 | #4

    Bedankt voor je aanvulling John!

Comments are closed.